Pārgājiens Aloja-Skulte (1.DAĻA)

Pārgājiens Aloja-Skulte - blogs - Lookforsmile.com

Stāsts par to, kā man un maniem draugiem veicās pārgājienā (60km) no Alojas līdz Skultei.

Ievads

Manai draudzenei laiku pa laikam prātā ienāk trakas idejas, kurās, acīmredzot, es labprāt iesaistos. Ah, patiesībā es nemaz nezinu, kā sākt šo stāstu, cik daudz dažādu nokrāsu tam ir!

Pirms pārgājiena, es īsti nedomāju, vai tas būs viegli vai grūti un kas mūs sagaida. Sajūta bija kā pirms parastas pastaigas dabā. Svaigs gaiss, mežs, laba kompānija, fiziskās aktivitātes – patīkami pavadīta sestdiena! Vai kaut kas var būt arī slikti? Protams, ka nē! Īstenībā jau nekas slikts arī nenotika. :) Neviens no mums vienkārši nebija gatavs šim izaicinājumam jeb teiksim tā, neviens no mums nezināja, ko sagaidīt. Morāli gatavi gan jau, ka bijām, visādā ziņā, tik gatavi, cik gatavs var būt nezināmajam. Un, ja mēs būtu zinājuši, kas mūs sagaida, vai mēs tāpat dotos piedzīvojumā? Es ceru, ka jā, jo vienreiz piedzīvot ir daudz reizes spilgtāk un vērtīgāk, nekā vairākas reizes redzēt vai dzirdēt.

Ticiet vai nē, šis vēl ir tikai ievads. :D Iznāca diezgan garš, vai ne? Ja vēl aizvien esat ieinteresēti, lūk, stāsta turpinājums!

Pirmā nodaļa, Mērķis

Mērķis bija noiet 60km pa veco dzelzceļa ceļu no Alojas līdz Skultei, ar pieturvietu Limbažos. Īsi un vienkārši, tad dodamies ceļā!

Pārgājiena maršruts kartē

Otrā nodaļa, Gatavošanās

Tā kā bija skaidrs, ka pārgājiens paņems daudz laika un spēka, bija kārtīgi jāparūpējas par ēdmaņu. Nu lūk, kas tad bija manā pusdienu somā:

1. Olbaltumvielām bagātas sviestmaizes – auzu pārslu maizītes ar sieru, sviestu, humusu, olu, salātlapu un gurķi. Iznāca ļoti garšīgi un barojoši!
  2. Hematogēns – es savējo neapēdu.
  3. Musli batoniņi – Līdzi bija divi, apēdu vienu, bet tāpat domāju, ka lieliska izvēle garākiem pārgājieniem.
  4. Glikoze ar C vitamīnu – Neapēdu, bet citi ēda, tā kā varbūt ir noderīga lieta.
  5. Piena spēks – izdzēru veselas 2 pudeles (0.5l) un liekas superīga izvēle gariem pārgājieniem!
  6. Vafeles un citi saldumi – Vafeles apēdu un, iespējams, ka citi, viegli ēdami saldumi ir tīri laba izvēle ātrai enerģijai pārgājiena laikā. Un ja ne enerģijai, tad vēlāk var izmantot, kā mentālu atbalstu (jūs zināt TO sajūtu, kad gribas kaut ko garšīgu..)
  7. Mājās cepti pilngraudu cepumi – Līdzi paņēmu daudz par daudz. Iznāca tādi pacieti un sausi, domāju tāpēc neapēdās. Šādos pārgājienos labāk “iet iekšā” mitrs ēdiens.
  8. Vitamīnu dzēriens sportam – lieliska doma!
  9. Āboli – laba doma. Iekšā ir vitamīni un sulīgs, svaigs auglis vienmēr labi garšo pirms, pēc fiziskajām aktivitātēm un to laikā.
  10. Banāni – Laba doma. Viegli apēst un bagāti ar vajadzīgām minerālvielām, piemēram, magniju.
  11. BelVita pilngraudu cepumi – garšīgi, bet, kā jau teicu, sausi cepumi pārgājienos tik labi negaršo.
Pārtika 60km pārgājienam - blogs - Lookforsmile.com

Piedodiet par telefona bildes kvalitāti un citroni netika ņemti līdzi pārgājienā. :D

Iešanas apavi. Speciāli šim gājienam nopirku jaunus zābakus. Tie  gan nebija nekādi speciāli iešanas apavi vai tamlīdzīgi, bet ļoti ērti (pirmajiem 20km). Maniem kompanjoniem, kuriem kājās bija skriešanas apavi, gan bija nepatīkamas sajūtas tieši pēdās. Man apavi tikai nospieda mazos pirkstiņus (un izveidoja Gigantiskas tulznas), bet pašas pēdas man nesāpēja. Es domāju, ka tas ir tāpēc, ka skriešanas apaviem ir īpašs zoles izliekums, kas paredzēts tieši skriešanai, līdz ar to garu distanču veikšanai soļos, skriešanas apavi nav piemēroti. Jebkurā gadījumā, iesaku izvēlēties piemērotus apavus, ja izlem noiet 30+ km.

Pārgājiens Aloja-Skulte, apavi - blogs - Lookforsmile.com

Mani uzticamie ceļa pavadoņi

Galvas lampas. Tā kā lielākā pārgājiena daļa notika tumsā, galvas lampas ir vajadzība. Manējā bija diezgan slikta (gaisma gan nāca ārā un līdz ar to lampas funkcijas pildīja). Es gan arī nopirku tādu lēto variantu (tajā brīdī neienāca prātā, ka varētu būt kaut kāda problēma, lampa ir lampa!). Lūk, mana lampa veidoja tādus kā divus apļus, vienu mazāku un ar koncentrētāku gaismu (gaišāku) viducī un otru apkārt tādu plašāku, bet blāvāku. Jau pieminētajai draudzene bija daudz labāka lampa, jo tā deva vienmērīgu, spožu gaismu. Ja dodies pārgājienā tumsā, vismaz apsver labas galvas lampas iegādi.

Apģērbs. Ja Tavā īpašumā nav īpašs apģērbs pārgājieniem, sporta aktivitātēm vai termoveļa, es iesaku drēbes vilk slāņos un pa virsu jaku, kurai vējš nepūš cauri. Cepure, pirkstaiņi, dūraiņi un papildus zeķu pāri arī ir laba ideja.

Lieliska lieta, ko paņemt līdzi ir arī kaut kas uz kā apsēsties. Vēlams, lai vismaz nedaudz tas nelaiž cauri aukstumu un, protams, mitrumu. Kāpēc? Jo Tu nezini, kur tev nāksies sēdēt. :D Naktī zeme tāpat kļūst mitra un var gadīties taisīt pauzes arī negaidītās vietās (piemēram, mēs pauzējām zemes ceļu vidū).

Trešā nodaļa, Ceļā (Aloja – Limbaži)

Beidzot! Īstais stāsts!

Pirmkārt, man nebija ne jausmas, kur esmu iesaistījusies, bet līdzko ceļš ir uzsākts, atpakaļ ceļa vairs nav. Ejam, ejam, ejam.

Par ceļu, sliedes vairs nav saglabājušās (precīzāk, tās tika novāktas), bet ir palikuši sliežu gulšņi, kas arī rādīja mums ceļu. Tā kā gulšņi ir no koka, tos pamazām apēd mežs, bet vēl varēja sajust zem kājām izciļņus konkrētos attālumos un šur tur pat redzēt. Bija vietas, kur arī vecais dzelzceļa ceļš ir pārveidots par braucamu ceļu vai taku.

Tātad, pirmā puse (no Alojas līdz Limbažiem) bija 32km gara un no Alojas izgājām 12:10.

Pārgājiens, Alojas dzelzceļa stacija - blogs - Lookforsmile.com

Alojas vecā dzelzceļa stacija

Pārgājiens Aloja-Skulte - blogs - Lookforsmile.com

Un pierādījums, ka mēs arī bijām Alojā :)

Pirmie 12km tiešām bija parasts pārgājiens. Izbaudījām mežu, sajūsminājāmies par pirmajiem šķēršļiem (pāris kritušiem kokiem), pļāpājām par dzīvi, pavadījām labi laiku lieliskā kompānijā.

Pārgājiens Aloja-Skulte, ceļš - blogs - Lookforsmile.com

Atrodi taku, pa kuru tikko gājām! :)

Tāds arī bija ceļš

Arī šis ir ceļš

Kad beidzot sasniedzām pirmo pieturvietu, Puikules staciju (apmēram pēc 12km), jutāmies nedaudz saguruši, bet pusdienas, kafija un kāju atpūta darīja savu un pēc 30 minūtēm atkal jutāmies svaigi kā gurķīši, pilni enerģijas un entuziasma.

Pārgājiens Aloja-Skulte, Puikules stacija - blogs - Lookforsmile.com

Brīdis, kad beidzot ieraudzījām ilgi gaidīto Puikules staciju..

Puikules stacija

Pusdienas Puikules stacijā

Dodamies prom no Puikules stacijas

Un vēl ceļa bildes, uzņemtas gaismā.

Pārgājiens Aloja-Skulte, ceļš - blogs - Lookforsmile.com

Kaut kur šeit ir taka pa kuru iesim

Dažviet ceļš bija ļoti patīkams, viegli atrodams un viegli ejams!

Un šeit var redzēt uzbērumu un ka ceļš tālāk ved cauri koku alejai.

Pārgājiens Aloja-Skulte, ceļš - blogs - Lookforsmile.com

Un dažviet ceļš izskatījās šādi…

Enerģija un entuziasms saglabājās vēl 10km, pēc kuriem mums atkal bija neplānota, neliela pauze. Nedaudz uzēdām, atpūtāmies un devāmies tālāk. Tātad, apmēram 20 noietu kilometru atzīmi sasniedzām ap septiņiem vakarā, un tas bija brīdis, kad jau sāka krēslot un bija laiks vilkt ārā mākslīgās apgaismes līdzekļus jeb galvas lampas. Tā kā praktiski vairs nekas nebija redzams bez lampas gaismas, fotografēšana un video veidošana apsīka. Mēs koncentrējāmies uz ceļu, lai nepakluptu, un vērojām priekšā ejošā cilvēka papēžus ar meditatīvu interesi. Mežā tumsā tāpat īsti nav ko redzēt.

Pārgājiens Aloja-Skulte - blogs - Lookforsmile.com

Neplānotā pauze ceļmalā. Iestiprinājāmies, apbruņojāmies ar galvas lampām un devāmies tālāk ceļā!

Apmēram 7km no Limbažiem vecais dzelzceļa ceļš ir pārveidots par pastaigu taku, līdz ar to ceļš zem kājām kļuva relatīvi gluds un viegli ejams. Tomēr tas radīja negaidītu sarežģījumu. Tā kā ceļš bija gluds un vairs nebija jādomā, kur likt kāju, pēkšņi parādījās laiks, lai domātu par to, ka sākam justies noguruši, ka kājās arī tā kā sāk sāpēt, ka vēl priekšā tik garš ceļš.. un visas citas domas, kuras nemotivē kustēties uz priekšu. Ko nu par to, ceļš vienkārši kļuva morāli grūtāks. BET. mēs sasniedzām Limbažus ap desmitiem vakarā un devāmies uz jau minētās draudzenes vecāsmammas mitekli, lai atpūtinātu nogurušās kājās un prātus. Vēlāk šo pieturvietu nodēvējām par Limbažu SPA, jo būsim atklāti, tieši tas arī tas bija – fiziska un morāla atpūta, kur kāds (šeit: draudzenes vecāmamma) par mums tik mīļi parūpējās.

Esam apmēram 5km attālumā no Limbažiem (un es tiešām nezinu vai ar pirkstu bakstu īstajā vietā kartē :D )

Ceturtā nodaļa, Limbažu SPA

Ja izlasīji iepriekšējo nodaļu (vai vismaz pēdējās rindas), tev jau ir skaidrs, ko nozīmē šīs nodaļas nosaukums. Tātad, draudzenes vecāmamma bija pagatavojusi mums zupu, maizītes un saldajā cienāja ar našķiem un kafiju. Ēdām, dzērām un priecājāmies. Priecājāmies arī par iespēju pacelt kājas pret sienu un atvēsināt pēdas aukstā ūdenī. Pēc pirmajiem 30+km, mēs jutāmies labi, kāju sāpes bija minimālas un paciešamas, prāts jutās mundrs (it sevišķi pēc tās kafijas krūzes..) un entuziasms atkal bija atgriezies. Un tā mēs izgājām no Limbažu SPA 12 stundas (00:00) pēc pārgājiena sākuma Alojā, laimīgi, mērķtiecīgi un pilni spēka.

…TURPINĀJUMS un NOBEIGUMS (2.daļa) šajā ierakstā!!

Ja arī Tu esi kādreiz devies lielākos vai mazākos pārgājienos, padalies ar saviem labākajiem padomiem, kā sagatavoties un kāds bija Tavs pārgājiena maršruts? Varbūt pametīsi man ideju nākamajam piedzīvojumam! :) Raksti komentāros.

Sveicieni,

Madara

Apdzīvoju arī sociālos kontus – nāc ciemos un tiekamies iekš Instagram vai Twitter! :) Vai sūti man personīgu ziņu uz e-pastu! :)